Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Példamutatás gyerekeinknek

Mutassunk példát gyermekeinknek: vigyük őket magunkkal az edzőterembe, járassuk sportkörökre!

Manapság gyakori, hogy a gyerekek a saját iskolatáskájuk súlyát sem bírják el, igaz manapság szinte minden könyvet hordaniuk kell. A mozgásszegény életmód már kis korban elkezdődik, és ez a lehető legrosszabb választások egyike, mely végül egy beteges életminőséget eredményez.


A gyenge testi fejlődés kihat a tanulásra is. Felmérések bizonyítják, hogy a rendszeresen testmozgást, sporttevékenységet végző gyerekek átlagosan jobb eredményeket érnek el. A gyerekek a jelenlegi kimutatások alapján magasabbra nőnek ugyanakkor izomtömegük 11-15%-kal kisebb, mint 20-50 évvel ezelőtt. A fejletlen izomzatuk végett sokkal sérülékenyebbek, sőt gyakori a rossz testtartással járó hátgerincprobléma előfordulása.

A testnevelés órák tematikája sajnos nagyon kötött, és sok a tévhit is a gyerekek erőfejlesztésének lehetőségei terén. Nem igaz, hogy az erőedzés negatívan befolyásolja a növekedést. Az ésszerű keretek közt felépített és szakfelügyelettel végzett edzés nem befolyásolja a növekedési folyamatot. Sőt: igenis szükségük van rá, mert a csontozat igényli a terhelést az optimális csontsűrűség eléréséhez.

Nem igaz, hogy a gyermekek nem képesek 16-18 éves kor alatt izmot építeni. A lányoknál 8 a fiúknál 10 éves kor körül már igenis fejleszthető a vázizomzat Nem igaz az sem, hogy az ellenállással végzett edzés csak egészséges gyerekeknek való. A túlsúlyos gyerekeknél az izom metabolizmusa végett képes arra, hogy csökkentse a testzsírt. A légzőszervi megbetegedésben szenvedő gyerekeknél javul a vitálkapacitás azaz a tüdő oxigénbefogadó képessége. A cukorbetegeknél pedig egyenesen kötelező lenne edzést végezni, hogy a felesleges glükózt a vérből elégessék.

Még miért fontos a gyerekkori mozgás?

Mert a fiatalkorban elkezdett edzés során a csontok sűrűsége meghatározó szerepet játszhat az időskori csontritkulás előfordulásának csökkenésében. Edzés során az ásványi anyagok gyorsabb beépülése folytán a csontjaik kellően erősek és ellenállók lesznek.

Tehát mutassunk példát gyermekeinknek! Vigyük magunkkal az edzőterembe, járassuk sportkörökre! Minél többet mozogjunk együtt, hogy lássa, nincs egyedül, és a szülei sem adják fel! Találjunk ki mozgásprogramokat akár az egész családnak! Figyeljünk az egészséges, vitamindús és változatos étkezésre! Álljunk példaként a jövő generációja előtt!

Szerző: Földes Gyöngyi
Megjelent partneroldalunk a Netbarátnő hozzájárulásával.
(A cikket beküldte: netbarátnő)



Szabad-e játszani?
A cikk írója mindannyiunk számára rendkívül tanulságos élményeket szerzett egy bábszínházi előadáson. Biztosan mindnyájan ismerjük azt a szorongató érzést, amikor egy színházban vagy valamilyen előadáson a szereplők, vagy a műsor készítői be szeretnék vonni a... »

Ms. Littlewood versei
Így köszönt a lap: "Gyerekeknek és felnőtteknek. A kettőt bölcs dolog nem összekeverni. Én szóltam." Véletlenül vetődtem hozzá és sokáig vigyorogva olvasgattam mindkét korcsoport számára íródott műveit. Játszi könnyedséggel csavarja, használja a nyelvet,... »





Minden jog fenntartva © 2019, www.anyalettem.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) anyalettem.hu | WebMinute Kft.