Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ




Példamutatás gyerekeinknek

Mutassunk példát gyermekeinknek: vigyük őket magunkkal az edzőterembe, járassuk sportkörökre!

Manapság gyakori, hogy a gyerekek a saját iskolatáskájuk súlyát sem bírják el, igaz manapság szinte minden könyvet hordaniuk kell. A mozgásszegény életmód már kis korban elkezdődik, és ez a lehető legrosszabb választások egyike, mely végül egy beteges életminőséget eredményez.


A gyenge testi fejlődés kihat a tanulásra is. Felmérések bizonyítják, hogy a rendszeresen testmozgást, sporttevékenységet végző gyerekek átlagosan jobb eredményeket érnek el. A gyerekek a jelenlegi kimutatások alapján magasabbra nőnek ugyanakkor izomtömegük 11-15%-kal kisebb, mint 20-50 évvel ezelőtt. A fejletlen izomzatuk végett sokkal sérülékenyebbek, sőt gyakori a rossz testtartással járó hátgerincprobléma előfordulása.

A testnevelés órák tematikája sajnos nagyon kötött, és sok a tévhit is a gyerekek erőfejlesztésének lehetőségei terén. Nem igaz, hogy az erőedzés negatívan befolyásolja a növekedést. Az ésszerű keretek közt felépített és szakfelügyelettel végzett edzés nem befolyásolja a növekedési folyamatot. Sőt: igenis szükségük van rá, mert a csontozat igényli a terhelést az optimális csontsűrűség eléréséhez.

Nem igaz, hogy a gyermekek nem képesek 16-18 éves kor alatt izmot építeni. A lányoknál 8 a fiúknál 10 éves kor körül már igenis fejleszthető a vázizomzat Nem igaz az sem, hogy az ellenállással végzett edzés csak egészséges gyerekeknek való. A túlsúlyos gyerekeknél az izom metabolizmusa végett képes arra, hogy csökkentse a testzsírt. A légzőszervi megbetegedésben szenvedő gyerekeknél javul a vitálkapacitás azaz a tüdő oxigénbefogadó képessége. A cukorbetegeknél pedig egyenesen kötelező lenne edzést végezni, hogy a felesleges glükózt a vérből elégessék.

Még miért fontos a gyerekkori mozgás?

Mert a fiatalkorban elkezdett edzés során a csontok sűrűsége meghatározó szerepet játszhat az időskori csontritkulás előfordulásának csökkenésében. Edzés során az ásványi anyagok gyorsabb beépülése folytán a csontjaik kellően erősek és ellenállók lesznek.

Tehát mutassunk példát gyermekeinknek! Vigyük magunkkal az edzőterembe, járassuk sportkörökre! Minél többet mozogjunk együtt, hogy lássa, nincs egyedül, és a szülei sem adják fel! Találjunk ki mozgásprogramokat akár az egész családnak! Figyeljünk az egészséges, vitamindús és változatos étkezésre! Álljunk példaként a jövő generációja előtt!

Szerző: Földes Gyöngyi
Megjelent partneroldalunk a Netbarátnő hozzájárulásával.
(A cikket beküldte: netbarátnő)



Szabad-e játszani?
A cikk írója mindannyiunk számára rendkívül tanulságos élményeket szerzett egy bábszínházi előadáson. Biztosan mindnyájan ismerjük azt a szorongató érzést, amikor egy színházban vagy valamilyen előadáson a szereplők, vagy a műsor készítői be szeretnék vonni a... »

Anya vs. dolgozó nő! Hogy is lehet ezt összeegyeztetni?
Mindig is volt állásom, volt, hogy egyszerre több is. Úgy érzem, hogy egy fiatal, egészséges, tanult ember nem engedheti meg magának, hogy naphosszat otthon lógassa a lábát. Na meg persze nagyon-nagyon kell az a fizetés is. :) De volt valami, amire sokkal jobban... »




Minden jog fenntartva © 2021, www.anyalettem.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) anyalettem.hu | WebMinute Kft.